De ce iubim ciocolata?

by

Muzeul de ciocolata sin BarcelonaPrintre sutele de nopti albe innodate, gramadite in camara mintii in asteptarea unui gand bun, unui zambet cald si a primei raze de soare a unei primaveri inca intarziate, m-am trezit urmarind oamenii si ciocolata. Zeci de perechi de buze care prind lasciv bucati mai mari sau mai mici din aceste minuni dulci… neagra, cu lapte, cu chilli sau menta, cu scortisoara, portocale, rom sau vanilie, cu crema de fructe, cu frisca… cu infinite arome si parfumuri, dar mereu aceeasi finete chic, aceeasi textura catifelata care te face sa mai vrei o bucata. De ce noi oamenii iubim ciocolata?

Cand eram mica si tzopaiam pe langa cuptorul incins in care se coceau prajiturile mamei. As fi dat orice pentru o bucata de kandia (vechea kandia nu ce e acum pe piata), pentru ciocolata aceea Pitic sau pentru ciocolatzelele acelea rotunde mici, ca niste banuti, cu ambalajele ilustrate cu personaje de poveste. As fi dat chiar si negresa mamei 😀 Rontaiam pofticios pana la ultima bucatica orice dulce ambalat pe care scria ciocolata, o rontaiam egoist, singurul tovaras cu care as fi impartit „dragostea mea de copil” era Ursu, un catel cu blana „de ciocolata”.

Prima cutie de visine trase in ciocolata am primit-o la gradi, cand vecinul meu Mihai – viitorul coleg de banca din clasa a 5-a; m-a asteptat pe gard cu trei trandafiri de mai, albi, rupti din tufele gradinitei, si mi-a cerut „prietenia”. Iar prima ciocolata de casa a gatit-o prin clasa a 3-a, a iesit beton :P, nici macar Ursu nu am mancat-o… gresisem evident reteta.

Prima bataie in ciocolata am avut-o tot intr-o mai. Era ziua Alinei, un fel de party girl a scolii, ne-a invitat la ea si, desi promisesem solemn sa fim cuminiti ca pasarile cerului, ne-am ametit inainte de aperitiv cu berea ascunsa sub pat 😀 Cand sa servim friptura eram deja veseli si toti solisti vocali prin formatii numai de noi stiute, asa ca la venirea tortului, sarbatorita s-a impiedicat de covor si a cazut peste el. Era o fata de ciocolata, iar noi am zis sa ne sacrificam cu totii si am inceput sa ne batem cu tort de ciocolata. 

A venit si prima sesiune cu nopti lungi stropite din belsug cu iaurt, cola si ciocolata. Si viata era frumoasa: chef in camin noaptea, dimineata examen, seara din nou chef, si intre ele ciocolata, de toate felurile. A, si sa nu uit, nicio ora de politologie fara ciocolata 🙂 Cine stie cunoaste. Profu oferea ciocolata studentilor chiar si la examen. Frumoase vremuri. Si cate amintire n-or mai fi ratacite prin mintea mea creatza care viseaza la ciocolata.

De ce iubim ciocolata? O iubim pentru ca e chic, pentru ca seamana cu o strada din Barcelona si ascunde in ea o calatorie imaginara prin Franta lui Ludovic al XIV-lea… pentru ca miroase a soare, a nisip si a sarbatoare in fiecare bucata… pentru ca dezlantuie o lume intreaga din adancurile imaginatiei… pentru ca poti s-o bei, s-o rontai sau s-o lasi sa se topeasca in gura… pentru ca se poate strecura usor la film, acasa sau chiar la un meci de fotbal… pentru ca nu ne paraseste niciodata… Iubim ciocolata pentru ca suntem fiinte dulci si savuram magia.

Eu ma numesc Ioana si iubesc ciocolata.

Etichete: , , , , , , ,

6 răspunsuri to “De ce iubim ciocolata?”

  1. anonim Says:

    interesant ar fi de vazut cate kile ai? io o iubesc doar de 2 ori pe an

  2. Ioana Says:

    incearc-o p’aia neagra 😉 nu ingrasa

  3. Marina Says:

    ha ha ha voi 2 sunteti de spital… o inteaba pe ea si rasp tu
    altfel e dragu povestea, pacat ca „ioana” n-a mai scris nimic

  4. radudanes Says:

    „La naiba” mi-am dat dupa aia seama k nu era pt ea…sper ca te-ai amuzat macar.. 🙂

  5. Adina Says:

    Hey, voiam sa iti multumesc pentru ciocolata … si nu stiam exact cum as putea sa dau de tine … dar uite ca am reusit 🙂
    E delicioasa!!! mai ales cea cu scortisoara … sau cel putin asta mi s’a parut mie ca era ingredientul secret :))
    Asa ca multumesc si sper sa ne mai auzim.

Lasă un răspuns

