Pimp my Chocolate episodul #1 – „Palpitatie”

by

    Ce titlu ciudat avand in vedere materia…..si totusi, versatila constructie!

     Zilele astea nu prea am avut de lucru si ……. m-am apucat de facut ciocolata . Totusi nu sunt priceput in ale ciocolatei precum un chef / maitre chocolatier sau nici macar o gospodina care face ciocolata de casa, asa ca ….. am cumparat de la „Plus” doua batoane  de ciocolata industriala ( experimentele nu trebuie sa fie costisitoare).

     Stiam despre aceasta doar urmatoarele :

  1. se topeste in „bain marie”.
  2. se leaga cu galbenus de ou

  Avand la indeman un bol de inox pe care l-am luat din ” Ikea ”  m-am apucat sa rad in acesta batonul de ciocolata, in timp ce incepusem sa fierb alaturi apa intr-o oala suficient de mare incat sa imi incapa bolul de inox.

   M-am tot uitat in dulapul cu mirodenii si nu prea stiam ce sa aleg. Vroiam o ciocolata bogata in cacao si cu un gust mai special ….. dar ….decizii….decizii….ce sa iau eu…. ?

   M-am hotarat asupra cutiei de cacao ( super!!!! aveam una buna de la „Van Houten” – amara ca fierea, dar foarte fina si aromata), asupra pungutei cu piper/ciusoara de „Sechuan” ( cautati pe la Metro) , a pungutei cu seminte de coriandru si asupra unui ardei iute asiatic uscat si mic cat o unghie ( un chilli care iti taie glasul la prima degustare) .

  M-am apucat sa topesc ciocolata ( e un shortcut dar tine figura), sa zdrobesc  coriandrul, cuisoara, ardeiul chilli si cacaoua. Cand ciocolata era lichefiata am inceput sa adaug amestecul si intr-o clipa in oala mea de inox se afla o masa de viscozitatea plastelinei cu care as fi putut lipi ceva obiecte stricate in casa sau  spatula de lemn de oala in care se afla compozitia „minune”. Daca va intrebati in ce proportii am adaugat noile ingrediente …. 😦 …..stiu…..”dupa ochi” si cu mentiunea ca nu am pus zahar deloc.

 Mi-am amintit de oua (  nu ale mele 😀 )  asa ca am separat in graba doua galbenusuri  pe care le-am adaugat compozitiei gradat ; rezultat: compzitia s-a lichefiat din nou si am mai lasat-o sa se omogenizeze pana in momentul in care mi s-a parut suficient de lichida pentru a turna-o pe o hartie de „feuilletage „. Asa am facut   si  am lasat-o vreo 8 ore pana am avut o „bara” ( daca o pot numi asa) de ciocolata.

    Cum a fost prima „gura” :

  • aromata
  • iute
  • placuta, cerea un bis

Efect : nu am putut adormi vreo 4 ore iar a doua zi, la a doua „gura” nu mi-a mai trebuit cafea.

Uite cum arata ingredientele cheie :

Piper/cuisoara de Sechuan

Piper/cuisoara de Sechuan

coriander20seeds1

Coriandru

Ce ziceti? Cum vi se pare?

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

