Ciocolata calda reteta Dolfin… De ce imi laud marfa..

by

 

Sunt convins de faptul ca deja incepeti sa intelegeti misiunea  acestui Blog ,  de aceea voi continua sa va dau drept exemplu ciocolata „Dolfin” pe care  o vand (pt. comenzi: imi scrieti la : office@antemtrading.ro) .

   Tot bat apa’n piua pe subiectul „ciocolata Dolfin” – Dolfin” asta….”Dolfin” aia…  „Dolfin„, „Dolfin„”Dolfin„, „Dolfin„”Dolfin„, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin”Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin””Dolfin”, „Dolfin”, „Dolfin„, „Dolfin„,”Dolfin„, „Dolfin„,”Dolfin„, „Dolfin„,”Dolfin„, „Dolfin„,”Dolfin„, „Dolfin„”Dolfin„, „Dolfin…..cumparati de la mine ciocolataDolfin„!!

  Ok !!!!

DE CE???

1.      De ce de la mine : doar EU am J.

2.      De de DOLFIN :

Spre exemplu, daca luam …sa vedem ….noi….ciocolata calda „Dolfin” ; vom observa urmatoarele :  

ciocolata-calda4

Ciocolata calda 350 g -Dolfin

  • este vorba de fulgi de ciocolata adevarata ce se folosesc la prepararea ciocolatei calde si la gatit (preparare prajituri)
fulgi-de-ciocolata

fulgi de ciocolata Dolfin

  • pe verso aveti si 2-3 sugestii de preparare si de consum
  • pretul :
    • 200g  – 20 Ron (fara tva, dar firma mea nu e platitoare de tva, deci…..?)
    • 350g -35 Ron
  • tariful pentru 30g de praf de ciocolata calda din care doar asta poti face era de 9 Ron/30g = 350 g costa 105 ron cu tva inclus(daca nu primesti un discount)
  • ingredienteleDolfin” : pasta de cacao, unt de cacao, cacao pudra, lapte praf,  zahar si emulgator : lecitina din soia [ ceva artificial aici ? a vazut cinva vreun „E” ? ]
  • termen de valabilitate: 1 an de la data fabricatiei
  • gust : doar de ciocolata
  • preparare: doar cu lapte fierbinte
  • are nevoie sa adaugati zahar? NU
  • ce puteti adauga : chilli, coriandru, anason, menta verde, sirop, praline, scortisoara, fructe confiate, vanilie, rom, siropuri etc. (eu sugerez sa le fierbeti mocnit in lapte, si sa adaugati gradat ciocolata dupa gust)
  • alte avantaje : e un cadou super frumos si daca va este lene puteti sa mancati fulgii de ciocolata direct din  ambalaj , face o bautura perfecta cand dimineata,  ploua torential afara sau atunci cand  acompaniaza  fulgii de zapada pe care-i priviti iarna din casa 🙂

Ce ziceti de asta? Nu vreti sa gustati ?

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , ,

5 răspunsuri to “Ciocolata calda reteta Dolfin… De ce imi laud marfa..”

  1. Ana Says:

    E322? Lecitina?

    Nu ca mi-as face griji ca se gaseste in produsele Dolfin… cand se gaseste in majoritatea ciocolatelor pe care le-am incercat (si am incercat ciocolate in draci in ultimii zece ani). 😆

    Ciocolata calda Dolfin nu am incercat-o… inca! Mi-am luat o punga in seara asta, am desfacut-o, am mirosit-o, am bagat unul din fulgi in gura, o s-o incerc in zilele urmatoare. Imi place ideea cu fulgi de ciocolata, nu cred ca am mai intalnit-o decat la Hotel Chocolat. E ceva mai mult de munca decat la cea pudra, e drept. Nu asa de mult ca in cazul ciocolatei calde pe bat (cum sunt de exemplu Choc-o-lait sau Chau Colat). Si mi-am mai luat doua tablete, la fel, o sa le incerc in zilele urmatoare.

    Am mai incercat patru tablete pana acum (Lait au the vert sencha du Japon, Lait a la cannelle de Ceylan, Noir aux ecorces d’oranges confites, Lait au speculoos – exact in ordinea asta, si intamplator, asta a fost exact si ordinea inversa a preferintelor). Nu m-au incantat prea tare. Ce m-a deranjat in primul rand la cele trei cu lapte a fost felul in care se simteau pe limba atunci cand se topeau – aspre. Sa zicem ca a fost din cauza ca erau cu ceva… nu stiu. Aia negra cu portocale mi s-a parut mai fina si domnu’ fulgu’ din punga de ciocolata calda luata in seara asta s-a topit foarte placut. Acum mi-am luat-o si pe aia simpla cu lapte, o sa o vad cum e. Apoi, in afara de cea cu speculoos, probabil ca le-as fi preferat ceva mai dulci. E adevarat ca nu m-a mai deranjat chestiunea a doua zi (decat oarecum la cea cu ceai verde) cand le-am incercat iar. Totusi… pentru mine dulciurile trebuie sa fie dulci. Chiar daca imi place ca ciocolata pe care o gust sa aiba un gust intens de cacao, imi place totusi sa fie contrabalansat de ceva si sa nu devina prea amara (ok, gustul pe care l-as fi dorit contrabalansat de ceva in cazul primelor doua ciocolate nu era amar de cacao, ci era dat de ingrediente – ceai/ scortisoara, putin cam tari pentru papilele mele gustative). De asta mi se par asa reusite ciocolate ca Rausch Amacado sau El Cuador sau Guacimo sau Lindt Excellence 70%. Stiu ca asta e o preferinta personala. Cunosc oameni care nu se ating de nimic sub 75% cacao si oameni care nu vor sa stie de ciocolata neagra.

    Ah, si am o intrebare de iubitoare de citrice: asta unde o gasesc in Bucuresti? Pana acum n-am vazut decat tabletele de 70g si ciocolata calda.

    • radudanes Says:

      Buna Ana,

      Iti multumesc pentru parerile tale critice si apreciez foarte mult modul in care analizezi si savurezi ciocolata.

      Am sa iti raspund in mod invers :
      1. Ciocolata neagra cu lamaie de obicei nu o importam (pana acum preferintele publicului nu au evidentiat-o) . Tu pe de alta parte poti sa comanzi de la noi si noi, la randul nostru sa comandam pentru tine. Aici, eu unul ti-as recomanda vrac-ul de 2 kg . Dar, sigur, daca iti doresti cred ca vom incerca un in-out in Diverta sau Carturesti dar asta mai catre primavara.
      2. Granulatia este un criteriu ce poate fi socotit drept subiectiv, deci nu voi insista asupra acesteia. Totusi daca vrei ceva mult mai fin incearca asa : Bovetti si Blanxart (la Diverta si Carturesti)
      3. In materie de Dolfin te rog sa gusti urmatoarele : Lapte Caramel, Lapte Hot Masala, Neagra 88% si Neagra Lavanda – m-ar incanta sa aud parerea altcuiva.
      4. Fulgii de Ciocolata : da, acestia sunt o idee stralucita dar nu ofera si o ciocolata „groasa” decat daca depasesti anumite proportii . Cei de la Hotel Chocolat sunt buni, mai mici, si cu chilli (nota 10 pentru ca ii stii) . Choc-o-lait este ok -ciocolata Callebut (preferata celor ce lucreaza in industrie ; totusi cine se respecta foloseste Valrohna, DAR costa).
      5. Lecitina din soya nu ma incanta nici pe mine DAR am aflat o lista de E-uri alimentare si careunt „OK” -asta daca pot spune asa (personal nu imi permit) promit o postare strict pe tema E-uri.
      6. Dulceata si dulcele in ciocolata : personal mie imi place Dolfin tocmai de aceea – nu este extrem de dulce, iar ciocolata neagra nu are acel middle taste acru ( pe care il simti la alte tablete negre).
      In rest, astept comentariile tale, ti-am spus ca imi plac ( chiar si acide – daca sunt meritate, why not?) si iti spun un secret : vom aduce o ciocolata neagra 100% cu totul deosebita : foarte fina, fara zahar sau indulcitori si deloc acra)
      De asemenea te sfatuiesc sa incerci ciocolata cu lapte Blanxart cu 48% Cacao (este disponibila la Diverta) – gustul este aboslut unic. Sau daca pleci pe afara : Bonnant – Surabaya 65% cacao ( ciocolata asta este cu lapte).

  2. Ana Says:

    In primul rand, sa revin cu pareri despre ce-am mai incercat in cursul saptamanii asteia la capitolul Dolfin. Ciocolata cu lapte simpla si cea cu lapte & caramel. Am in continuare aceeasi problema cu granulatia (eu nu m-am gandit la termenul asta, multumesc). La gust insa imi plac ambele. Stiu ca acum ceva vreme aveam rezerve in ceea ce priveste sarea (ideea de „salted caramel” imi suna aia ciudat) si apoi am incercat doua ciocolate de gen in aceeasi saptamana. Mda, rezultatul e interesant si cu sigurata imi place mai mult decat ce iese in situatia in care e doar caramel dulce-dulce care ajunge sa domine gustul. Ciocolata calda mi s-a parut delicioasa. Merita efortul depus la preparare (ca si in cazul a tot ce am incercat pana acum si presupune topirea unor fulgi de ciocolata sau a unei „acadele” de cioco). Oricat de amuzanta ar suna ultima afirmatie, probabil ca exista destui oameni care sa considere ca ia prea mult timp sa faci o ciocolata calda in genul asta si ca e mult mai simplu cu un plic cu pudra, tot iese ceva suficient de bun. Ma numaram si eu printre ei. Pana am incercat. Si am constatat ca a) nu e chiar asa complicat cum imi imaginam, e chiar distractiv si b) rezultatul e peste orice ciocolata calda de tip pudra. Ah, si mai exista si un c) ce ramane pe fundul canii e absolut delicios de adunat cu lingurita… spre deosebire de ciocolatele calde de tip pudra.

    Ciocolata calda Hotel Chocolat cu chilli n-o stiu, doar pe cele simple (milky/dark). Si oricum nu sunt in nici un caz fana chilli – pentru mine nu face decat sa strice orice mancare. La Choc-o-lait imi place in special cea cu Cointreau.

    Nu cred ca sunteti singurii care ati ajuns la aceeasi concluzie in ce priveste combinatia de ciocolata cu lamaie. In momentul asta, in afara de Bohme si Poiana, nu-mi mai vine nimic in minte la capitolul asta (ceva care sa se gaseasca prin Bucuresti, bineinteles). Ma rog, a mai aparut si Kandia cu lamaie verde anul trecut. Putine pentru mine, cu atat mai putine cu cat… hmmm, daca ciocolata in sine de la cele trei se incadreaza la „merge”, iar gustul per total se incadreaza la „mhmmerge” (adica o idee mai bine decat „merge”), in schimb felul in care se simte umplutura in gura se incadreaza la „mmmnu” in cazul Bohme si Kandia. Ah, da, ar mai fi combinatiile de lamaie cu menta, dar mie nu-mi place menta…

    2 kg mi se pare enorm de mult. In conditiile in care vreau sa incerc mereu ceva nou, ajung extrem de rar sa ma intorc la o anumita ciocolata. Foarte rar cumpar a doua oara o anumita ciocolata. In ultimul an m-am intors doar la doua din tabletele Lindt Excellence (pentru ca imi plac), la cateva din produsele Lindt de sarbatori (din nou, pentru ca imi plac produsele mai simplute de la Lindt) si la doua din tabletele Villars Larmes (pentru ca prima data cand le-am luat am constatat ca… nu mai aveau deloc lichior in ele, aratau ceva de genul asta; probabil din cauza conditiilor in care au fost tinute, a doua oara le-am luat din alta parte, ma rog, doar doua din ele, si aratau perfecte; am mai patit ceva asemanator si cu o cutie de bomboane Virginias, la care nu m-am mai intors, ar trebui, dar nu le-am vazut prin alta parte si din acelasi loc nu-mi iau). Si nu iau aproape niciodata tablete de peste 100g.

    O sa trec in saptamana care urmeaza printr-o Diverta (n-am mai trecut printr-o Diverta din aprile 2009) sa vad ce gasesc interesant. 😀

    Ceva cu hot masala sau cu lavanda nu ma vad incercand. Hot masala pentru ca nu suport nimic picant. Lavanda… am mai incercat o ciocolata cu asa ceva, de la Lindt. Nu mi-a placut deloc, desi ciocolatele lor simple chiar imi plac mult. 88% s-ar putea sa fie prea mult pentru mine… daca si ciocolata neagra cu portocale mi s-ar fi parut prea amaruie fara bucatelele de portocale. Ma tenteaza in schimb Dolfin neagra cu para si migdale. Si, bineinteles, celelalte sortimente de ciocolata calda Dolfin. Sper ca data viitoare sa-mi aduc aminte de ideea de a pune putin lichior sau de a stoarce o lamaie sau o portocala in ea, ar fi interesant de vazut ce iese.

    A nu se intelege gresit, nu sunt pentru demonizarea tuturor E-urilor, sunt constienta de faptul ca unii aditivi alimentari sunt in regula (iar altii nu). Doar ca dupa atatia ani de diverse dulciuri incercate si de lecturat atatea etichete, fac instant legatura intre numele explicit si numarul E.

    Gusturile sunt proprii si personale, stiu 😀
    Dupa cum am spus, eu prefer in general ce e mai pe la mijloc – ori ciocolata neagra nu foarte intensa, ori ciocolata cu lapte cu continut ridicat de cacao. Asa ca niste ciocolate cu lapte cu 48% sau 65% cacao imi suna foarte bine. Am mai pus de ceva vreme ochii pe niste tablete de ciocolata cu lapte 60% cacao de pe site-ul Zotter Austria – am vreo sansa sa gasesc asa ceva prin Bucuresti?

    • radudanes Says:

      Hey,

      Sunt super incantat de faptul ca iti place ciocolata calda „the old fashioned way” , pentru ca sincer asa se face : incalzesti lapte la foc mic si iti adaugi ciocolata mestecand continuu.
      Te rog sa nu incerci sa adaugi in combinatie sucuri de citrice – vor „branzi” laptele. Orice lichior este o idee mai mult decat ok si in plus poti sa adaugi singura condimente (precum scortisoara, cuisoare, vanilie pudra sau chilli daca esti racita), si nu uita de siropuri si nu exclude varianta de a fierbe ceai in lapte (ceai verde dupa mine, sau earl grey este super, sau ceva cu piersici /caise).
      Nu stiu ce gradatie de cacao ai incercat la fulgii Dolfin, astept sa imi confirmi ( sa stii ca sunt super si pentru clatite).
      Hot Masala : NU ESTE IUTE! NO WAY! Este doar cuvantul „Garam” din amestecul ” Garam-masala” care inseamna inte-adevar „iute” . So far….toata lumea s-a ferit de „chestia cu hot” pana ce a gustat, apoi a devenit un favourite.
      Lavanda si alte flori fac mariaje superbe cu ciocolata Dolfin si ti le recomand ( lavanda este intensa si aromata) mai avem spre ex : ciocolata cu trandafiri sau floare de portocal , verbina, ylang-ylang care sunt veritabile „amuse-bouche”-uri perfecte pentru marcarea unei seri frumoase.
      Pere-Migdale este un new entry Fabulos – incarca-l.

      Caramel -Sare : un amestec exceptional . Este foarte bine vandut la noi vezi Carturesti : exista tablete Bovetti si pasta tartinabila Bovetti.

      Nu ocoli nici Naturalia – bd. Unirii nr 69 acolo vei gasi ciocolatele Dolfin 30g si ciocolata Bovetti ( variantele 100% naturale si BIO), si TOHI ( Dolfin BIO) care are cu totul si cu totul o alta reteta chiar daca gama de gusturi este aproape aceeasi. Astept cu nerabdare critici.

      Ce imi arati tu acolo sunt praline : ciocolata cu umplutura sau bomboane – imi este greu aici sa am o parere avizata deci ……

      Pentru Zotter vorbeste la East-Gate cu Diana Albu – ea este Zotterella :).

      Multumesc, si te astept cu noi impresii si te rog : look 4 Blanxart!

  3. Ana Says:

    Prepararea „the old fashioned way” are un alt mare avantaj in cazul meu: nu risc sa uit de ibricul lasat pe foc pana cand deja miroase in toata casa a ars… iar ibricul e african 😆 cand ajung in bucatarie. Am comis-o de sute de ori…

    Am folosit 50g fulgi la 250ml de lapte 🙂
    Pentru clatite… suna delicios, dar ar fi asa o risipa…

    Intre timp mi-am mai luat:
    asta (si se pare ca m-am obisnuit cu gustul pentru ca de data asta chiar mi-a placut „amaraciunea”… sau poate ca aveam nevoie disperata in momentul ala de ceva amar, ca tocmai incercasem o inimioara de martipan… oribil de dulce; imi place mie ca dulciurile sa fie totusi dulci’ da’ inimioara aia a fos t prea mult);
    – doua tablete Zotter (Zimt-Apfel+Honig, Walnuss-Marzipan), inca ma cutremur de fiecare data cand ma pocneste iar cat am dat pe ele; 1/3 din componentele de pe eticheta nu prea-si fac simtita prezenta in miros sau in gust… si totusi, per total, rezultatul e genial, papilele mele gustative au fost in extaz;

Lasă un răspuns

