Ciocolata calda – gen „charlota” – cronica unui „carcotas”

by

Oasis& Monbana .... Monbana si Oasis

Oasis& Monbana .... Monbana si Oasis

 Am urmarit cu mare atentie discutiile Dvs. (ale cititorilor) referitoare la ciocolata calda si am promis ca o sa incerc si alte marci de ciocolata calda „la plic” precum Oasis sau Monbana, asa ca va voi comunica si opinia mea de consumator al acestor produse.

Avand in vedere faptul ca sunt un gurmand am vrut sa stiu  ce contine fiecare plic, asa ca am cerut si plicul dupa ce am consumat bautura.

Ca de fiecare data am intors plicul pentru a vedea ce contine fiecare, si astfel am gasit urmatoarele :

  • la ciocolata calda  Oasis

Oasis verso

Oasis verso

 Ingrediente : zahar, cacao 22/ 24 (28%) , amidon de porumb, agent de ingrosare : guma de guar, sare, arome.

Expira la : 26.10. 2012

 Considerentele mele : gustul mi s-a parut bun, a fost suficient de groasa, dar nu a fost satioasa ( as mai fi vrut una ) iar senzatia de dupa….hmm….bizara ( ma simteam de parca am gustat din greseala din crema de maini a mamei – nu radeti – asa chiar am facut cand eram de-o schioapa).

Intrebarile mele :

  1. Aromele – sunt ele naturale? ( nu stiu – daca imi spune cineva cum se obtin…)
  2. Guma de guar – cum este obtinuta?

OVERALL :  mi se pare un podus …hai sa-i supunem corect la prima vedere( desi suspectez o mica cosmetizare de marketing), iar numele : Oasis commerciale ” defineste clar destinatia produsului ( de aceea mi se pare corect).

  • sa trecem acum la Monbana
Monbana verso
Monbana verso

 

                Ingrediente : zahar, cacao 32% minimum si extract natural de vanilie. 

                Expira la  : 07.01.2011   

                Considerentele mele  :  nu este groasa( nu are amidon) si  nu este diferita de vreo alta bautura din pudra de ciocolata calda de pe piata noastra. Totusi, nu pare sa aiba E-uri . Personal, cred ca este mai sanatoasa decat Oasis, dar nu as face un obicei din consumul ei chiar daca este naturala ( sau pare a fi)

                  Intrebari sau intrebare

Ma intreb daca chiar nu are nici un E…..

OVERALL : nu stiu daca cineva o poate consuma cu gandul ca va bea o ciocolata calda groasa. Produsul este mai indicat celor alergici la E-uri .

Concluzie finala  : eu unul as alege mai cu seama Eracleea ( daca „o vreau groasa”) si nu m-as mai gandi la nimic altceva decat la placearea de a consuma o ciocolata calda .    

Revin si va recomunic modurile in care puteti bea o ciocolata calda „groasa” :

  1. Topiti ciocolata sau fulgii chiar Dvs.
  2. Mergeti la Chocolat ca sa o consumati deja topita.
  3. O cumparati de la Paul in ambalaj de 1 L UHT -este super buna ( atentie este de 2 ori mai scumpa decat in strainatate)   
  4. Mergeti la IO – cafe  
  5. Consumati produse care au amidon si e-uri .

Totusi nu uitati :  „Tot ce este bun pe lume este imoral, ilegal sau….. ingrasa „  🙂 , asa ca ingaduiti-va din cand in cand extravaganta de a consuma ceea ce va place .

Etichete: , , , , , , , , , , ,

22 răspunsuri to “Ciocolata calda – gen „charlota” – cronica unui „carcotas””

  1. sorin Says:

    Tu compari Ciocolata Oasis cu Monbana …..
    Te-am crezut baiat istet , dar Monbana nu este o ciocolata de cafenele ( parerea mea ) ….
    alba si neagra , asta este toata sortimentatia pe care o are ….
    si cu gustul de crema de maini … ai fost rau aici :))))
    te-a servit o femeie ??? :))))))

    • radudanes Says:

      Mai Sorine…… 😦 m-a servit un barbat – asta e partea nasoala. Cat despre Monbana si Oasis, ambele le-am consumat „In cafenele”, asa, ca un baiat istet si pe principiul „incercarea moarte n-are” ; acum n-am ce sa-i mai fac „win some – lose some more” 😛 . Dar sa stii ca tot crema de maini am gustat cu Oasis (sorry daca vinzi sau esti fan) si personal nu imi place. Sincer, Eracleea ii da clasa pe criterii de gust (parerea mea).

    • radudanes Says:

      Revin cu inca 2 informatii :
      1. Pro Brands vinde Monbana ( in unele cafenele) – deci istetii de ei o vand, istetul de mine cumpara si incearca, pentru a schimba pareri cu istetul de tine 🙂
      2. http://www.monbana.com/dev-ecom-monbana/catalog/index.php?cPath=55&osCsid=f37687ec573aa1d3a1b22b4edec7d410 – am intrat pe link-ul acesta si iti cam contrazice teoria sortimentatiei slabe – just facts…..

  2. sorin Says:

    Esti fantastic … nu am nici o legatura cu Oasis …. sunt doar un mic consumator atunci cind ies la o cafena 😀 … bag eu deseama ca te cam nereveaza acest produs ( oasis ) si lasa-ma sa cred ca nu esti o persoana onesta si ai doar principii ( Eracleea in sus Eracleea in jos … ) dar in cafenelele din buc. ( cele cu pretentii ) vezi Oasis peste tot … oare asa de prosti si timpiti sunt acei menegeri sa vinda un produs cu gust de crema ? ????
    Si apropo de acel site … parca nu este in .ro , nu ? :))))
    Daca esti intradevar un critic de ciocolata fi te rog mai echilibrat pt. ca sunt multe branduri de ciocolata calda , nu doar Monbana , Oasis si Eracleea …..
    Te rog sa imi gasesti si mie un site de ciocolata calda ( si rece ) pe . ro !!! eu sunt mai neindemanatic si nu stiu sa folosesc ( gooagal ) 🙂
    Te salut

    • radudanes Says:

      Salut Sorin, 🙂

      Mutumesc pentru compliment …… e placut sa si se mai spuna fantastic ( chiar si in felul in care tu o spui). Da-mi voie sa iti mutumesc pentru opinia ta (pentru care din nou iti multumesc) si sa incerc sa clarific cate ceva :
      1. Sunt un consumator, mic, la fel ca si tine, mai am foarte multa ciocologie de invatat pana voi putea sa ma consider „critic” ( everybody’s a critic).
      2. Daca vei citi postul despre Eracleea vei gasi ca nu o laud, desi o prefer lui Oasis.
      3.Iti promit ca voi incerca tot ce imi pica in mana/ceasca in materie de ciocolata si iti voi impartasi si tie din impresiile mele.
      4. Voi incerca sa gasesc un site de ciocolata calda si rece pe „ro”, atunci cand acestea vor aparea pe „goagal”cu iti place tie sa-i spui – daca ai gasit tu, te rog sa imi indici si mie adresa ( in afara de ciocolataoasis.ro pe care l-am cercetat ). Pana una alta uite ce cred eu ca este ciocolata adevarata :http://www.venchi.ro/ro/produse/familie/6/ ( pe „ro.” ) Dupa parerea mea ciocolata rece o gasesti in tablete sau creme de ciocolata – bauturile reci ce se doresc a fi „ciocolata” sunt -cred eu- produse din ciocolata sau mai corect cacao. (in ca o data, parerile pot varia).
      5. Te inseli amarnic in privinta neindemanarii – am centura neagra la asta 🙂 ( ce sa-i fac, imi prind urechile in tastatura)
      6. In locul tau nu as avea incredere deplina in toti managerii.
      7. Despre gust am spus urmatoarele : „Considerentele mele : gustul mi s-a parut bun, a fost suficient de groasa, dar nu a fost satioasa ( as mai fi vrut una ) iar senzatia de dupa….hmm….bizara ( ma simteam de parca am gustat din greseala din crema de maini a mamei – nu radeti – asa chiar am facut cand eram de-o schioapa).” Cred ca este suficient de clar ca nu am spus ca acest produs are gust de crema pentru maini ci doar feeling-ul de dupa este similar nu neaparat la nivel gustativ ci tactil .
      Dezbaterile pe aceasta tema pot continua la nesfarsit pentru ca omenirea nu a gasit nici pana acum o definitie clara pentru conceptul de calitate ( exista mai multe definitii, dat fiind faptul ca aceasta este pana la urma o notiune subiectiva)

      ACUM, in incheiere imi redeclar parerea de consumator : m-a dezamagit deocamdata produsul Oasis si imi pare rau daca acest gand te agreseaza. Ma poti ierta? 🙂 Uite, ma duc si imi mai cumpar o ceasca numai ca sa ma ierti.

  3. sorin Says:

    Salut Radu..
    Sper sa iti schimbi opinia fata de ciocolata oasis si iti si recomand unde s-o consumi !!! Funky Lounge pe decebal !!
    in legatura cu ciocolata rece viziteaza situl http://www.ciocolataoasis.ro si acolo o sa gasesti acest sortiment , din pacate nu stiu unde sa iti recomand sa consumi acest produs , ( sa asteptam sa vina vara , ca sigur o sa-l gasim in locatiile unde este si ciocolata calda ) pt ca , cei de la eracleea au si ei acest produs dar nu am auzit de el in ro. sau sa-l gasesc prin cafenele …..
    in concluzie cele doua produse sunt asemanatoare !! calitatea si cerviciile decid pina la urma urmei .
    apropo radu , te-ai uitat ce sortimentatie de ciocolata are oasis ?
    Cu stima

    • radudanes Says:

      Stiu Sorin ca este si la Funky Lounge si la Decebal si in cate si mai cate (si la Rasputin au), am vazut si site-ul, DA sunt de acord cu tine : aceste produse „la plic” sunt pentru gama horeca, nu ar trebui vandute ca atare ( plicul cu pricina) consumatorului pentru ca au nevoie de o pregatire cu instrumente specifice ( bine – daca ai un expresor pe acasa se schimba problema) .
      Uite, daca te face sa te simti mai bine admit ca Oasis este singurul brand de produse din ciocolata Horeca ce are site pe .ro” – asa este ( si acum pe fundal se aud strigate de victorie) :).
      Eracleea nu are site; de fapt cei ce il vand m-au trimis la site-ul de pe „.it”. Monbana are o reprezentare pe ro. http://www.probrands.ro/ciocolata-monbana/produse-monbana.html dar nu un site exclusiv.
      Cat despre treaba cu ciocolata aceasta la plic, o sa te rog sa intrebi un artizan ciocolatier ( un maistru cofetar ar merge la noi) si poate te vei lamuri cu privire la raspuns.
      In materie de ciocolata rece am gasit ceva mai sus decat Oasis ( cam sump insa) la Paul ( http://blog.e-altfel.ro/paul-a-venit-in-romania/ ) nu are site pe ro. (in caz ca asta ar fi foarte relevant – este – si in unele cazuri nu prea) dar au ciocolata calda/rece la 1 litru UHT- sincer este de 2 ori mai scumpa decat in Belgia dar este buna – cu adevarat buna ( nu am citit ce scrie pe verso dar este buna) .Treaba tare cu ciocolata asta este ca in momentul in care am gustat-o pentru prima data (la Paris) am cerut niste lapte pentru ca era mult prea vascoasa si amara – ciocolata topita. Aici insa era mai subtire – sa fie custom pentru Romanica? (la noi nu prea tine treaba cu ciocolata neagra). Oricum, bottom line : Paul are o ciocolata calda ce poate fi bauta si rece care nu este la plic . Este greu sa compari plicul cu 1L UHT dar mai exista si o alta alternativa pe subiectul ciocolata rece.
      M-am uita la ciocolata rece si la fotografii – e greu sa imi fac o parere in functie de asta dar sa stii o treaba : la 35 de grade Celsius oamenii vor consuma apa,limonada, ice tea si inghetata, iar ciocolata rece va sta mai deoparte – cred ca o s-o bem doar noi :)).

  4. sorin Says:

    si inca ceva … mi-am aruncat o privire pe acel site … vorbim de doua lucruri diferite !! din cite am observat eu oasis este o ciocolata exclusiva pt. horeca , nu ? hai sa nu incurcam lucrurile
    comparata dintre oasis si eracleea ( si monbana ) e corecta, produsele se adreseaza exclusiv horeca !!
    in citeva cuvinte doar oasis are site 😀
    te salut

  5. Laura Says:

    Salut Radu … sa stii ca sorin are dreptate , eu sunt din timisoara si aici ciocolata Oasis este foarte bine prezenta si te contrazic la ce-ai spus mai sus in legatura cu custul .
    Inainte sa beau oasis , eraclea era preferata mea , dar crede-ma ca mi-am schimbat parerea radical dupa ce am baut oasis , mai ales ciocolata cu ceai verde si toroncino .
    iti recomand .
    te pup

    • radudanes Says:

      Este foarte posibil sa iti fi placut, eu unul nu am fost asa de incantat. Totusi am observat ca o mare parte din vina o poarta cei care le prepara. Ex: am incercat Xocolat ( asta mi-a placut mie) intr-un loc si apoi in altul diferenta era foarte mare pe acelasi produs.
      Pana la urma am gasit ceva foarte cool ; se numeste Choc O’ Lait ( ciocolata solida lichefiabila in apa sau lapte) – o distribuie Kokoon, se gaseste le Demmers ( cred) si este perfercta pentru cafenele .

    • Laura Says:

      Buna Radu
      Scuza-ma ca mi-am permis sa spun ca , oasis si eracela sunt doua produse de calitate , observ ca vii cu tot felu de propuneri de ciocolata dar nimic concret si cu o sortimentatie de 1, 2 maxim de sortimete . Apropo cind ai baut o ciocolata oasis , poate barmanul nu ti-a pregatit-o cum trebuie si ai ramas cu o impresie proasta , dar cum se explica ca acest produs este tot mai gasit in cafena si nu in oricare cafene si unele cu pretentii , eu cred ca , chiar nu meriti sa fi administratorul acestiu blog de ciocolata , esti un dezinformator ( :p sper sa nu imi porti pica ca ti-am spus asa ) dar vii cu tot felul de bombe de ciocolata …… aaaa scuze poate tu esti adeptul unie ciocolate clasice , iti recomand o ciocolata clasica cu nuci ( de la oasis , eracela nu are acest sortiment de ciocolata 😀 ) te pup carcotasule

      • radudanes Says:

        Buna si tie Laura,

        Dupa cum poate ai observat, acesta nu este un blog despre „prafuri de ciocolata” asa cum poate unii prefera. Eu unul prefer ciocolata adevarata, de aceea o si laud sau critic.
        Cat despre „bombele” de ciocolata te rog sa le cercetezi tu si poate sa incerci; eu unul m-am riscat aici : http://ro-en.choc-o-lait.be/template.asp?f=en_intro.htm sau uite pentru tine in ardeal http://www.kokoon.ro/shop_55_209.html.

        De asemenea, mai gasesti si la Zotter un cub de ciocolata pe care il poti topi in lapte.

        Referitor la faptul ca articolele Eracleea sau Oasis sunt prezente in mai toate cafenelele asta nu inseamna neaparat ca sunt EXCELENTE . Poate ca promotorul acestora sau pretul foarte atractiv sau talentul de vanzare al promotorului ( bravo lui).
        Iarta-ma dar nu pricep : o sortimentatie larga = calitate?
        Notorietate = Calitate ( daca este asa, imi umplu frigiderul cu Mars si Cola – astea imi plac mie )
        Referitor la observatia rautacioasa asupra meritului meu de a posta nu ma pot gandi decat la 3 raspunsuri :
        1) Ce varsta ai ? 12 ani?
        2) Esti cumva fan „Snickers /”Lion”/ „Bounty”?
        3) Te invit sa faci si tu o munca asemenea celei pe care eu o fac, dar cu maretele marci ale Nestle si Kraft care sunt cele mai bune de pe piata ( this should be easy )

        Ciocolata cu nuci este buna, atata timp cat este veritabila dar prefer ciocolata neagra cu piper roz. Multumesc pentru opiniile tale si astept sa imi spui si opinia ta despre „bomba” de Choc-o-Lait ( sigur gasesti la tine prin Mall )
        Te pup si abia astept sa citesc blogul tau despre …..Primola,Poiana sau Rom sau ….. mentosane :D.

  6. gabi Says:

    Cu siguranta cometariul lui radudanes este rautacios .Habar n are care este diferenta intre eraclea si oasis.
    Cat despre XOCOLAT , feriti va , este plina de amidon si nici macar nu scrie continutul de cacao si ce fel de cacao are in continut

    • radudanes Says:

      @ gabi : Nu stiu in ce masura poti cataloga un raspuns drept rautacios, cat despre habar in domeniul ciocolatei poate ca am suficient incat sa inteleg faptul ca: o bautura calda cu gust de ciocolata nu este acelasi lucru cu ciocolata calda – asa cum produsul oasis este prezentat in majoritatea localurilor.
      Ce-i drept, Eracleea este la fel prezentata la noi, doar ca pe materialele promotionale pe care le gasim (tot in localuri) este mentionat clar : „bautura cu gust de ciocolata”.
      Personal ( stirct personal) : Eracleea, Oasis, Xocolat si toate prafurile ce contin putina cacao numindu-se sau find vandute drept „ciocolata” sunt de evitat. ( si supa la plic este buna la gust doar ca are un pret usor de tolerat; asta nu o face mai buna sau mai sanatoasa decat cea reala).
      Ciocolata calda adevarata este cea topita si servita ca atare ex: la Chocolat se gaseste ciocolata calda adevarata, la un pret mai mult decat corect.

  7. laura Says:

    mai radule , gabi are dreptate … oasis si eraclea sunt doua produse excelente !! referitor la chocolat …. lasa-ne cu cacao cu lapte si referitor la pret este foarte foarte scumpa si nu este un produs pentru cafenel , din punctul meu de vedere este un produs de magazin .
    radu !! care este diferenta dintre oasis si eracleea ? te-ai ferit sa raspunzi la aceasta intrebare ( pe plicul de la oasis nu am vazut ce scrie ” cu gust de ciocolata ” poate pe eracleea scrie asa ceva …

    • radudanes Says:

      Draga Laura :
      1.se pare ca Gabi, lucreaza pentru Oasis deci isi face treaba ca un bun angajat. 😀
      2. https://bloguldeciocolata.wordpress.com/2009/05/02/ciocolata-calda-gen-charlota-daramarea-unui-mit-o-analiza-obiectiva-si-prietenoasa/ te rog sa cercetezi si acest post despre ciocolata Eracleea. Promit sa fac cat de curand o comparatie intre Oasis si Eracleea pentru a aduce o mangaiere orgoliilor economice ranite.
      3. Cred ca mesajul pe care il receptionezi este gresit. Aici tot ce vreau sa spun este :
      1.personal, as opta pentru Eracleea din considerente de gust si asta daca nu as avea si optiunea unei bauturi din ciocolata topita si eventual amestecata cu lapte. IMI PLACE MIE MAI MULT IN CIUDA FAPTULUI CA POATE ESTE MAI SLABA DPDV. CALITATIV.
      2. tot personal , cred ca o bautura ce contine in cel mai bun caz 28 % -32%cacao pudra NU se poate numi imediat „Ciocolata calda” . Unde ai vazut tu ciocolata adevarata fara unt de cacao ? (pana si Primola sau Galatica cred ca au asta)
      3. Cat despre Chocolat, trebuie sa spun : ” am fost de fata la prepararea ciocolatei lor calde !” . Baietii acestia au niste turbine in care toptesc a pelete de ciocolata si le amesteca csau nu cu lapte (in functie de reteta), si in aceste trubine au un agitator care mentine omogen amestecul de cacao si unt de cacao dupa topire.
      Uite: daca vrei neaparat inca o dovada mergi la Demmers cumpara-ti ciocolata solubila pe bat – se numeste „Choc – o – Lait” si raspunde-ti singura la intrebare.
      Totusi, daca tie iti place sa consumi bauturi ingrosate cu amidon si guma de guar carora le spui „ciocolata” este optiunea ta. GO FOR IT ! In fond si la urma urmei gustul nu este respingator ci doar insuficient. (pentru MINE)

  8. gabi Says:

    Dragul meu , cred ca esti gresit informat !!! iti recomand sa te informezi mai bine in ceea ce priveste pudra de cacao si untul de cacao…. daca nu te deranjeaza sunt dispus sa te ajut.
    Cat despre AMIDON, dragul meu afla ca acest produs se regaseste inclusiv in industria lactate in special la IAURTURI

    Este un aditiv alimentar , care din pacate este indispensabil in unele produse prezente pe piata .

    Te rog ai puterea si treci de mentalitatea comunista care o afisezi legata de produse asa zise NATURALE .

    Traim alte vremuri dragul meu …..trezeste te

    • radudanes Says:

      Gabi, nu ma deranjeaza deloc nici un ajutor – multumesc in avans chiar .
      Mentalitatea „comunista” am imprumutat-o din vest, de unde aduc ciocolata FARA AMIDON, si din vremea aceasta foarte „occidentala” ( bag de seama ca esti un mare amator de ciulama 😀 – hei este gustoasa). Totusi, elemente gen : „fara amidon”, „ingrediente 100% naturale” fac diferenta intre gama SUPER PREMIUM si PREMIUM ( aici va situati voi, nu-i asa – pretul cam asta imi spune mie ).

      Din fericire pentru mine, am ales sa consum produse fara amidon ( cel putin dupa cele inscrise pe etichetele produselor).

      Ca sa te mai calmez putin : Eracleea este cu mult mai plina de porcarii decat Oasis , dar are un marketing mult superior si…..IMI PLACE gustul – n-o fi el de cacao sau de ciocolata calda, dar cel putin nu ma simt de parca am gustat niste lip-gloss asa ca si after taste.
      DAR , „ciocolata calda” Oasis este mai CURATA, si excelenta pentru gama HO RE CA ( cum am mai afirmat : produsul corect la pretul corect)

      Nu-ti fa sange rau Gabi, am gasit E-uri si in ciocolata lichida „Valor” ( se fabrica in Spania si aceasta este Super-Premium ) si mai sunt si altele cu siguranta .

      Totusi, te rog sa faci o vizita pe la Venchi si sa cumperi ciocolata de acolo sa vezi cu ochii tai ca SE POATE FARA AMIDON. ( costa, dar se poate)

      Anyway, apreciez interesul tau pentru acest articol si te astept cu drag sa postezi lectii despre cacao sau ciocolata.
      Intre timp, poate va instruiti si voi clientela din baruri si cafenele ca BAUTURA ASTA SE PREPARA CU LAPTE ( asa imi place mie ) astfel poate o sa aiba gust de budinca macar. ( ajutor in plus : am consumat produsul vostru la Rasputin – pe bulevardul Decebal ).

      P.S. : Invata si tu diferenta intre clasele de produse si poate nu vom purta pe viitor dialoguri asa de surde -really, „U don’t know jack”.

      Succes cu ciulamaua cu gust de ciocolata – se pare ca este in voga (pana se mai trezesc clientii, sau pana ce veti avea pe cap un caz de celiachie finalizata cu un soc anafilactic si deces).

  9. GABI Says:

    Iti multumesc pentru raspunsul tau si il accept ca atare.
    In cel mai scurt timp , probabil in weekend am sa iti scriu mai multe , eventual poate ne vedem la o ciocolata calda sa combatem ”live”.

    Multumesc,
    O zi buna,
    Gabi

    • radudanes Says:

      Si eu iti multumesc „tovarasu’ ” Gabi, si te rog sa-mi scrii, poate…..cine stie…..postam articolul tau.

      Cat despre invitatie ….. 😀 I don’t go out with guys.

  10. lisaelskerarvid Says:

    Elsker sjokolade😃💖😄

Lasă un răspuns

