Ciocolata calda – gen „charlota” – daramarea unui mit….( o analiza obiectiva si prietenoasa)

by

  Va povesteam in postarile mele anterioare despre ciocolata calda pe care o vand eu si ciocolata calda „la plic”  mai exact marca „Eraclea”.

fata-eraclea1

Fara introduceri!

   Plimbandu-ma printr-unul din mall-urile noastre ce se vor „de fitze” ( dar urasc sa va dezamagesc – NU SUNT deloc de FITZE, avand in vedere ca majoritatea articolelor vestimentare sunt luate din depozite outlet din Italia sau mai stiu eu de pe unde la preturi cu 300%-400% mai mici pt ca faceau parte din colectia de acum 3 ani) am facut un popas la o cafenea ce avea si un mic magazin de cadouri dulci/sarate, ceaiuri sau calfele sau ciocolate care mai de care mai speciale. Am gasit aici o ciocolatica BIO ( spun ei – nu am verificat inca) 35 g X 2 batoane -20Ron (tva inclus) – ceva de productie germana si pare-se (tot din spusele vanzatorului/shop ownerului) o ciocolata premiata/premianta la nu stiu ce event ce promoveaza valorile ciocolatei rasate ( cum altfel?) – va arat mai jos si poza:

pocket-size-35g

Ciocolata - eco-bio etc - de gasit la cafe bubles/saveurs ( same place )

Am degustat-o . Este foarte fina, are 2 tipuri de iaurt ( simplu si cu fructe) . NU are cacao ( cel putin cea din poza), putin acrisoara si la gramajul ei nu prezinta pericol de ingrasare – este de recomandat; mie mi-a placut ( TOTUSI, am sa va arat in viitor ce „pocket size chocolate” vand EU).

  Tot aici am mai gasit si pliculete de ciocolata calda „Eraclea” ( by the way – au si ceai, is este destul de bun) si nu m-am putut abtine sa nu cumpar .

Pe scurt : am luat 2 pliculete de 30 g ciocolata alba si ciocolata cu aroma de trandafiri ( cred ) . Pretul unui pliculet  9 Ron – destul de bine pentru o locatie fitzoasa (oricum localul e frumos-frumusel doar ca aerul conditionat al incaperii te baga in spital).

Sa trecem asa-dar la plicul meu de ciocolata  : care este secretul ciocolatei  groase ?

RETINETI BINE : SUNT MORT DUPA CIOCOLATA CALDA DE LA ERACLEA

Cea mai buna metoda de a afla ce sta in spatele consistentei produsului  este de a citi componenta produsului direct de pe verso-ul ambalajului. Va arat si infotografie, dar va si detaliez ceea ce citesc eu de pe verso astfel ma puteti verifica. Iata Eraclea : 

verso-eraclea1

INGREDIENTELE

 Ingrediente : zahar, cacao, amidon de porumb, unt de cacao, agent ingrosare pe baza de zer: E 407, faina de guar,emulgator: E 322; agent „antiaglomerant” (WHAT THE HELL??) : E 551, sare, potentatori de aroma, coloranti : E 160a, E 150d. ( da ! ce bine ca nu are E-uri 🙂 )

     Ca sa mai comentez…… ciocolata mea calda, preferata mea se face cu „guar”(guma de guar) -hey!!! din asta nu se faceau jeleurile (alea comerciale, pt ca mama face si ea peltea si nu are guma de guar)?

    Ok, trecem peste faptul ca are nu-stiu-ce din zer sau niste amidon din porumb ( e un fel de faina mai fina ). Dar sa pui E-uri? e  blasfemie.

     Sa trecem la cicolata mea calda…am luat lapte ( cam 300 ml- cam mult – o cana mare) si am varsat cele 2 pliculete ( cam scumpe daca ne gandim ca am platit E-uri) ; a iesit si ciocolata… calda, placuta la gust (cred ca astia sunt potentatorii de gust), dar nu „charlota”- cred ca am exagerat cu laptele …. Ce sa fac o beau acum ca nu e rea la gust – nici un dublu cheese de la McDonalds nu este dar poti sa-l lasi 3 luni pe televizor si apoi sa-l mananci linistit ( „don’t worry! there’s no sugar….just E160a,……….(inca un catralion de E-uri)………………., E 10092321 si normal E … ). Doar ca acela este la promotie acum : 3,5 lei /buc -parca.

 Inchei paranteza si va spun ca mi-am baut ciocolata si am gasit intr-un final si o materie coagulata pe fundul canii – cred ca guarul ala avea efect intarziat ( sau zaharul era expirat 🙂 ) ce sa-i faci…. uuuufffff…..al naibii de pom laudat….

    

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

20 răspunsuri to “Ciocolata calda – gen „charlota” – daramarea unui mit….( o analiza obiectiva si prietenoasa)”

  1. diana Says:

    Draga Radu,
    e frumoasa initiativa ta, felicitari. Imi permit sa iti spun ca prea o picuri cu sintagme de genul ” sa va arat ce fel de ciocolata vand eu”. Piata o creezi nu atacand pe cei care iti cunt competitori, ci nitel mai diplomatic.

    succes in continuare.
    Diana

  2. radudanes Says:

    Draga Diana,

    Iti multumesc pentru observatii si pentru felul in care imi citesti/analizezi cele inscrise de mine( am nevoie de cat mai multe critici si eu 😀 ) Punctezi foarte corect . DAR nu am intentionat sa atac ; am analizat un produs tocmai pentru ca imi place. Ideea de ansamblu ai inteles-o bine (promit sa incerc sa nu „o mai picur” :D) insa intentia mea este si de a crea o baza cognitiva pe baza careia publicul sa poata „cantari” si opta pentru unele variante de produse . In cazul de fata am comparat in produs mai mult predestinat pentru gama „Horeca” cu unul ce nu poate fi utilizat in alimentatia publica ( este greu de portionat si supravegheat – cel putin la ora asta). Daca cititorii mei ar avea interesul de a citi verso-ul etichetei si ar da banii pe ce trebuie in mod obiectiv, indiferent ca vor dori sau nu ciocolata pe care eu o promovez, voi considera ca cele prezentate aici au avut un feed-back. Este timpul sa evoulam de la „mult si prost” catre „mai putin si bun” .

    Iti multumesc enorm si iti recomand sa mergi la „Paul” [- la Paris le-am baut ciocolata si era foarte groasa – parea sa fie ciocolata topita. Sa fi facut oare si ei rabat la calitate ( ca mai toate francizele de succes?) ]

  3. diana Says:

    Draga Radu,
    E clar ca suntem departe de ceea ce ar trebui sa constituie „obiceiurile de consum sanatoase” si din pacate situatia financiara actuala ne impinge si mai mult spre „mult si prost”. Sunt de acord cu demersul tau de a atrage atentia asupra a ceea ce este de calitate si ce nu. Eu incerc de vreo 3 ani sa explic clientilor de ce bio nu este egal cu naturist si inca ma lovesc de multe preconceptii.
    Este imbucurator faptul ca suntem din ce in ce mai multi cei care am decis sa schimbam mentalitati, ma intreb insa cat vom reusi.
    Salutari,
    Diana

  4. claudia Says:

    Reteta de preparare pentru ciocolata Eraclea este mult diferita in raport cu „improvizatia” descrisa mai sus. Ciocolata Eraclea se prepara prin fierbere, la aburii de la aparatul de cafea profesional sau chiar si acasa, in ibric. In nici nu caz nu se adauga plicurile in lapte! Ceea ce ai baut nu este, deci, ciocolata Eraclea! Modalitatea de preparare trebuie respectata intocmai. Si te mai miri ca pe fundul cestii s-a adunat eu stiu ce substanta… Macar nu mai spune ca ti-a placut ceea ce ai obtinut trantind niste plicuri in lapte! Offf…

    • radudanes Says:

      posibil sa ai dreptate…poate…DAR…….amidonul?praful?E-urile sincer nu cred ca au ce cauta acolo. Da am consumat o bautura cu gust de ciocolata, care pe langa foarte multe ingrediente mai continea si cacao. Gustul este BUN dar nu suficient pentru banii platiti. Si totusi…..de ce atata patima? Vinzi cumva Eracleea? 🙂

  5. bogdan Says:

    Zi0-mi si mie te rog, de unde mai exact ai cumparat ciocolata asta eracleea?

    • radudanes Says:

      Salut Bogdan, a trecut ceva vreme si nu mai stiu bine numele localului; cred ca ” Bubbles” (cred) si se afla la etajul unu langa scarile rulante din Mall Baneasa.

  6. sorin Says:

    Am baut la Funkin ( pe Decebal ) o ciocolata oasis !! super tare ciocolata , foarte gustoasa , si cu o servire impecabila
    Cine a mai auzit de ciocolata asta ?
    cu stime .

  7. sorin Says:

    Surpriza … am gasit site web http://www.ciocolataoasis.ro
    Tare nu ?
    bafta .

  8. radudanes Says:

    o stiu – merge pe acelasi principiu ( putin amidon si inca ceva adaosuri – nu stiu de care – pentru a o ingrosa) . Sa o incerci si pe cea de la Puerto cafe -e buna si aceea.
    Totusi eu as recomanda ciocolata calda facuta din ciocolata topita sau fulgi de ciocolata. Spre exemplu la Chocolat gasesti bautura asa – ciocolata rasa si apoi topita in lapte fierbinte ( aste e mult mai ok – din punctul meu de vedere ) . Pe criterii de gust cred ca parerile pot fi impartite. Degustibus

  9. marius Says:

    Radubanes …. am citit ultimile discutii aici … totus nu compara ciocolata de la Puerto cafe cu ceea de la Oasis … e diferenta majora … mi-am aruncat un ochi pe situl de la oasis si m-au convins … oamnai chiar sunt producatori de ciocolata si chiar se compara cu Eraclea … suprinzator am vazut pentru prima data ciocolata rece .. tot la oasis .. asa ca nu compara un ambalator de ciocolata calda cu un producator !! ce ciocolata vinde Puerto ? ciocolata oasis am vazut-o si pe dorobanti la ferrara cafe !!! un super meniu aveau .. asa ca intereseazate putin inainte de a comenta ciocolata … si inca ceva … ca, am cautat in tot netul asta ( evident web. din .ro ) oasis este singura ciocolata care are site si destul de explicit acel site .
    sper ca nu am deranjat cu comentariile mele

    o seara buna

    • radudanes Says:

      NU Marius, dimpotriva, promit sa incerc si eu si sa iti comunic parerea mea. Sper sa nu fi deranjat eu prin analizele mele de pana acum, despre Xocolat (DE LA PUERTO) sau Oasis inca nu pot face EU o comparatie obiectiva, asa ca sunt foarte bucuros sa cunosc opiniile consumatorilor ( acestea contaza) . DAR subiectiv vorbind si mie imi plac, chiar daca mai au si anumite adaosuri ( nici un Dublu Cheese la Mac sau o shaworma la Maveric nu sunt cele mai bune/sanatoase lucruri, dar imi este greu sa nu le savurez macar o data pe luna – mai trebuie sa adaug ceva?) totul este ca pretul sa fie cel corect ( corespunzator calitatii – aici definitiile sunt foarte diferite si de natura subiectiva ). By the way : ma numesc Radu Danes – nu prea imi place sa-mi fie stalcit numele. O seara cat mai frumoasa

  10. sorin Says:

    Radu … Marius are dreptata , in multe cafenele am vazut ciocolata oasis si toti erau multumita de calitate !! acum sa nu mai fim carcotasi dar e supe ok ciocolata mai ales ca are o gama foarte mare si in multe cafenele chiar exista aceasta gama ( distribuitorul chiar promoveaza foarte bine ciocolata ) comparativ cu eraclea ca, alta ciocolata calda care sa ma impresioneze nu am gasit !! oasis ai da clasa din toate punctele de vedere . iti recomand sa bei o ciocolata oasis si apoi sa faci un comentariu .
    salutare

    • radudanes Says:

      PAI atsta am si spus : sa beau. uite mai jos : „NU Marius, dimpotriva, promit sa incerc si eu si sa iti comunic parerea mea ” . Si nu cred ca sunt carcotas . ceea ce te rog pe tine insa : roaga sa ti se arate plicul si citeste pe verso.
      Calitatile produsului uneori nu au nici o legatura cu efortul de promovare in spatele caruia stau persoane exceptionale nu crezi?
      Stiu cativa oameni care te fac sa cumperi gheata la Polul Nord. ( din pacate nu ma numar printre ei 😦 )
      Vreau sa ma explic : in articol este vorba de un lucru clar – nu poti sa faci o ciocolata groasa decat in 2 moduri :
      a. topesti ciocolata ( cel mai ok )
      b. adaugi prafului de cacao, lapte, faina si gelatina ( deci un fel de ciulama)
      In general produsele horeca sunt facute pentru a reduce pierderile datorate perisabilitatii produselor si conservarii valorii acestora in timp ( unele tin si 3 ani).
      Este inevitabil sa nu adaugi E-uri. Asta nu le face mai putin bune la gust . Ex : ciocolata Bio ” Agir” – o gasesti la Carrefour – este clean DAR are un gust pronuntat de glucoza – e aiurea; get the point? Nu e neaparat vb de gust, ci mai degraba de gust bun in conditii in care sanatatea nu iti este pusa in pericol de E-uri (de aici apar bolile moderne – diabel pe fond de stres, sindrom Hodkin( aici este vorba de mutatia unei gene – dar acestea sufera mutatii datorita factorilor exogeni – nu apar din senin si nu sunt ereditare), obezitate etc.

  11. Mihai Says:

    Radu,

    Toata lumea cred ca a citit ce contine ciocolata calda despre care vorbesti. Ceea ce nu poate vedea lumea este ca mai toate ciocolatele calde contin aceleasi lucruri. Daca citesti ce contin si ciocolatele reci o sa constati ca au cam acelasi lucru.
    Ceea ce nu scrie pe plicuriel astea este modul de preaprare. Ideea este ca nu prea poti sa ti le faci acasa, decat daca ai un expresor cu un steamer bun.
    Ca urmare nu as lua ca etalon ceea ce ai facut tu acasa. In aceeasi nota, daca mergi in diverse cafenele care servesc aceeasi marca de ciocolata poti avea surprize in ceea ce priveste modul in care sunt preparate. Din modul de preaprare poti obtine ciocolate diferite si ca gust precum si consistenta.
    As mai detalia dar timpul ma retine.
    Bafta si scucces!
    Mihai

    • radudanes Says:

      Salut Mihai,

      Punctezi bine . Produsul nu prea are ce sa caute acasa decat daca ai un steamer sau un expresor Ok, si daca ai si ceva Know-how de barman ( eu nu am). Ciocolata rece nu am baut inca dar cred cu tarie ca acest produs nu exista in realitate ( stiu, o sa-mi spui ca exista o marca ce pune la dispozitie rodusul sa sa stii ca mai stiu si eu inca 2 sau 3) ciocolata veritabila, daca este rece devine solida. Consider ca denumirile de „ciocolata” nu sunt tocmai corecte in cazul respectivelor . Totusi, aceasta denumire VINDE.
      Este ca si cum ai vinde „aur” care de fapt este un aliaj, ce contine doar 10% sau 5% aur, iar restul ….. stii tu …alte metale.
      De asemenea, nu am nimic impotriva faptului ca acestea se vand ( si eu mai iau ocazional) .
      Deci … bafta celor ce vand, pofta buna celor ce consuma si multumiri celor ce citesc ! 😀

  12. ina Says:

    Ca sa iti faci ciocolata calda groasa si buna, fara E-uri., in casa:
    http://adamache-laura.blogspot.com/2009/11/ciocolata-instant.html

    • radudanes Says:

      E cea mai „curata” reteta de pana acum Ina, DAR ….nu poate sa scape de blestemul amidonului :(.

      • mihaela Says:

        ce mai e „curat” pe lumea asta? oriunde mergem respiram aer poluat cu substante mult mai nocive decat niste E-uri…
        eu imi fac acasa ciocolata eraclea la steamerul de la espresor intr-un minut, super rapid si comod. si iese groasa, nu se poate bea ci se papa cu lingurita. e suuuper!!!
        am luat-o de la bizcafeshop.ro cu tot cu mod de preparare.
        saptamana asta am incercat-o si eu pe aia cu trandafir, iasomie si vanilie – o minune!!!
        pont: amestecati ciocolata cu alune cu cea de vanilie sau cu cea alba, iti vine sa lesini de placere…

  13. radudanes Says:

    Bravo Mihaela ! Optiunea iti apartine! Si mie imi place Eracleea! Vino maine la Palatul Copiilor si vei gasi si ciocolata calda Eracleea gata facuta – chiar la intrarea in targ 🙂 .

Lasă un comentariu